///

 



تازه ترین مطالب



پربیننده ترین مطالب

کد مطلب: 26246
تاریخ انتشار: پ, 1395/10/16 - 10:40
سالهاست به دلیل بی توجهی به ايمني و ارتقاء امنیت جاده های بین شهری پارس آباد - اردبيل، شاهد خلق قصه های دردناک هستیم. قصه اي كه قربانيانش خانواده هايي هستند كه در داغ فرزندانشان به سوگ نشسته اند.

به گزارش آران مغان، سالهاست به دلیل بی توجهی به ايمني و ارتقاء امنیت جاده های بین شهری پارس آباد مغان- اردبيل، شاهد خلق قصه های دردناک هستیم. قصه اي كه قربانيانش خانواده هاي هستند كه فرزندانشان در مقابل چشمانشان پر پر مي شوند.

آنچه موجب تأسف و تأثر است بی‌توجهی مسؤولان نسبت به تکرار حوادث ناگوار در این جاده و جاده‌های اینچنینی در شهرستان پارس آباد مغان است، جاده‌هایی که به قربانگاه مردم تبدیل شده است .در حالی که با تصمیمات جدی و سریع می توان بخش اعظمی از تصادفات و حوادث این جاده را کاهش داد.

آنچه که شواهد نشان می‌دهد سالانه تعدادی از شهروندان قربانی این جاده ها می شوند و خانواده‌های بسیاری در اثر بی‌توجهی مسؤولان، عزیزان خود را از دست می‌دهند اما به‌راستی چه کسی پاسخگوی این بی‌توجهی‌هاست؟؟

وضعیت نامناسب این جاده تاکنون بارها از سوی رسانه‌ها به گوش مسؤولان ذیربط رسیده است و بارها نیز مسؤولان از این جاده بازدید کرده‌اند و وعده‌هایی نیز دادند که عملیاتی نشد و این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

هرچند گاه یک بار شاهد کشته، زخمی شدن و ناقص العضو شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در جاده مواصلاتی پارس آباد - اردبيل هستیم و مسئولین استان هیچگونه راه حلی برای جلوگیری از این تصادفات وحشتناک ارائه نکرده اند و تنها آمارهاست که روزانه ردیف می کنیم و نصیب مسافران و رانندگان و خانوادهای آنان چیزی نیست جز تصادفات وحشتناکی که پایانی ندارد و باز هم ما می مانیم و جاده هایی که قربانیان را به کام خود می گیرند و خبرهای حوادث روزانه ها و خبرگزاری ها که می خوانیم و کاری جز تاسف برای خانواده قربانی نمی کنیم.

وضعیت کنونی جاده‌ پارس آباد – اردبيل به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت هم همشهريان خود هستیم و شاهدیم که روزانه به داغ عزیزانشان می‌نشینند و مسئولین فقط سکوت می کنند.

جاد‌ه پارس آباد - اردبيل روزانه جان مردم را می‌گیرد و در این وادی نه مسئولی پاسخگوی مشکلات موجود است و نه کسی به فکر است که این وضعیت را اصلاح کند، ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه بوده عدم توجه به مشکلات موجود در حوزه راه است که روزانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه پیرامون تحمیل می‌کند.

در حالي كه بارها نمايندگان مجلس، مسوولان استاني و شهرستاني دولت دهم و يازدهم در استان خبر از تخصيص اعتبار و اجراي عمليات چهاربانده كردن جاده پارس آباد- اردبيل خبر داده اند، اما اكبر صمدي فرماندار پارس آباد اخيراً صراحتا در نشست با جمعي از اصحاب رسانه و خبر با اشاره به پروژه چهار بانده کردن جاده ارتباطی پارس آباد – اردبیل گفت: در حالي كه اجراي اين پروژه، يكي از مطالبات و خواسته های اصلی مردم پارس آباد است اما نبود رديف بودجه ملي و مجوز 215 براي آن باعث شده اين پروژه تا كنون عملياتي نشود.

به گفته صمدي، تنها برای تکمیل چهار بانده کردن جاده پارس آباد- سربند به طول 30 کیلومتر بالغ بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تخصیص این رقم از محل اعتبارات شهرستان عملا امكانپذير نیست و بايد از محل ردیف ملی برای این طرح تخصیص اعتبار شود چه برسد به چهار بانده كردن جاده پارس آباد - اردبيل؛ و در واقع براي اجرايي شدن اين پروژه نيازمند عزم جدي نمايندگان استان در مجلس دارد.

جاده مواصلاتي پارس آباد به اردبيل به دلیل وجود آسفالت های فرسوده و پف کرده و در بسیاری قسمت ها تکه پاره شده و از سویی دیگر جاده ای کم عرض از خطرناکترین جاده های استان اردبيل است و همواره جان بسیاری از هموطنان در سایه بی تدبیری مسئولان را می گیرد و تاکنون هیچ مسئولی برای دوبانده کردن و رفع مشکلات این محور اقدامی انجام نداده است.

به هر روي سخن ما با نمايندگان مجلس و مسئولان استانیاست كه به جای وعده دادن با نگاهی دوباره به وضعیت مردمان شمال استان درخصوص ایمنی و صیانت از جان و مال آن ها همت گمارند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

با سلام ضمن تشکر از متولیان رسانه ای این امر به استحضار میرساند باعنایت به موقعیت مهم کشاورزی و ژئوپلیتیک وحساس جاده های مغان و قرارگیری در ترانزیت بین المللی بدیهیاتی دراین راستا وجود دارند که من الجمله می توان انتظار وجود یک جاده ی امن و مامنی برای مسافران و سرمایه گذاران داشت.از قدیم الایام مبنای ایجادسکونتگاهها وجود آب و مبنای توسعه ی منطقه ای در ایجاد جاده های امن تعریف شده است.امنیت به عنوان مهمترین مقوله ی این بحث از قدیم تا الان ثابت بوده و فقط شکل خود را تغییر داده است...تغییراتی همچون از راهزنان تجار و کاروانسراهای قدیم تا پرتگاهها،تصادفات ،عدم راحتی سفر و بالاخره تهدیدات حامی مسیر و عدم خدمات نهایی برای صدمه دیدگان در قرن 21 که سوالی بی جواب در ذهن انظار عمومی مردم پارس آباد گذاشته است.ومن به توبه خود مدیریت ضعیف استانی و مسئولان و نمایندگان شهرستانی و نیز بکارگیری پیمانکاران انحصاری که ضوابط را به راحتی در روابط ادغام نموده و برای خود بساطی از سفره بین المال پهن کرده اند.سفره ای به قیمت جان عزیزان من و تو وباز میگویم...چه بسا حادثه دیدگان آتی این قتلگاه مغان،من و تو باشیم دوست من. آقای استاندار.آقای فرماندار.آقای نماینده محترم...بیایید دست در این هم دهیم به مهر.میهن خویش را کنیم آباد

پیشنهاد سازنده :بنده پیشنهادم اینست برای ساختن جاده ای در خور شان مردم محترم مغان در جاده های اصلی صندوق کمک به ساخت جاده تاسیس بشه و از هر خودروی عبوری 500تومان بگیرند و بیاندازند به صندوق .درسته اینکار خلاف مقررات است ولی چه کنیم اردبیل فقط بفکر ورودی از طرف تبریز و ورودی از طرف آستارا است و سرچم توجه جدی به پارس اباد و گرمی نمی شود .

باید صدای ما به گوش همه ی ایران برسد و بدانند چه ظلم های در حق مغان میشود.
ارسال نظر