///

 



تازه ترین مطالب



پربیننده ترین مطالب

کد مطلب: 26277
تاریخ انتشار: س, 1395/10/14 - 16:52
با گذشت وعده 3.5 ساله دولت تدبیر و امید در تکمیل راه آهن میانه – اردبیل این بار استاندار اردبیل از احداث بندر خشک در اصلاندوز سخن به میان آوردند که بیشتر شبیه به یک تراژدی تأسف‌بار برای اردبیل است.

به گزارش آران مغان به نقل از جوان آنلاين، در حالی که مردم استان اردبیل بیش از یک دهه است چشم انتظار تکمیل راه آهن میانه – اردبیل بوده تا شاهد عملیاتی شدن وعده ناامیدکننده دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور به استان اردبیل باشند، استاندار اردبیل در یک اقدام خیالی و حرکت تبلیغاتی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری وعده احداث بندر خشک را در اصلاندوز داد تا با نوعی فریب افکار عمومی ذهن‌ها را به سمت احداث بندر خشکی ببرد که نه تنها امکان‌پذیر نیست بلکه بیشتر به وعده‌های سر خرمن دولت یازدهم می‌ماند.

در روزهای گذشته و با سفر اعضای کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان که استانداران آذربایجان شرقی و اردبیل، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان استان مجاور جمهوری آذربایجان همراهی می‌کردند که به رغم وعده‌های مختلف در حل مشکلات تجار و بازرگانان که کمترین اقدام در رفع این موانع برداشته شده، این بار در یک وعده عجیب انتخاباتی دولت روحانی بالاترین مقام دولتی در استان اردبیل با هیاهوی عجیب که نشان از ذوق‌زدگی دولتمردان برای امیدوار نگه داشتن مردم برای برجسته‌سازی اقدامات دولت تدبیر و امید است، در یک شعار پر آب و لعاب سعی کردند تا سخن از احداث بندر خشک در اصلاندوز را به میان بیاورند در حالی که این حرکت یک فرار رو به جلو برای سرپوش گذاشتن برای مسأله گمرک اصلاندوز در هیأت دولت یازدهم است که هنوز به رغم وعده مسؤولان نه تنها این گمرک به ردیف گمرک‌های مصوب و فعال برنگشته بلکه حذف آن بیش از گذشته قطعی‌تر به نظر می‌رسد.

در حالی استاندار اردبیل شعار احداث بندر خشک را در اصلاندوز می‌دهد که با اهتمام جدی نوبخت برای تکمیل راه آهن قزوین – رشت و اتصال به آستارا بهترین و ایمن‌ترین مسیر برای اتصال به آذربایجان و جمهوری‌های آسیای میانه فراهم می‌آید تا بتوانند به راحتی از این گذرگاه برای تقویت و توسعه صادرات و مبادلات تجاری استفاده کنند در حالی که هیچ امیدواری برای احداث، راه‌اندازی و فعال شدن حتی گمرک به تاراج رفته اصلاندوز وجود ندارد چه برسد به اینکه با شعارهای توخالی بخواهند بندر خشکی در این منطقه احداث کنند.

استاندار اردبیل در حالی در مصاحبه‌های مختلف خود از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دولت در منطقه مغان و افزایش تولید محصولات کشاورزی و نوسازی کشت و صنعت سخن به میان آورده که وضعیت حاکم بر صنعت و کشاورزی استان اردبیل که به دلیل رکود تورمی حاکم در جامعه در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد، چندان امیدواری را برای توسعه شبکه ریلی در شمال استان اردبیل فراهم نمی‌آورد در حالی که راه‌ آهن میانه – اردبیل که به هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد حتی در افق 10 سال آینده نیز راه‌اندازی و تکمیل آن قابل تصور نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد

 

 

دیدگاه‌ها

تو اين وضعيت نابسامان عمراني يقينا اين توافق ها خودش شكر داره بعداشم اين بدبختي ها مگه ارث دولت قبلي نيست و چرا بيهوده تخريب ميكنين خواهشا بدون درگيري حزبي اخبارو منتشر كنيد مردم سر دعوا اين حزب و سود خودتون نكنين با تشكر يك ايراني

بهترین مسیر از بستان اباد به اردبیل است و اردبیل میانه کوهستانی است و تونلهای بیشتری می خواهد .

چه فرقی میکند این دولت یا ان دولت هر دولتی که میخاد باشد اصلا دولت اذربایجان باشد سند تحول چشم انداز ،نمیدونم برنامه توسعه ده ساله یا نود سال این راه اهن کجا بودجه تخصیص و تامین اعتبارگشته ایا تا حالا دولت بغیر از زماندانتخابات بیاد داشته اصلا همچین برنامهای هم هست ماشاله مسولین هم به فکز اختلافات منطقه ای مغان اردبیل و اتش بیار معرکه هستند برفرض مثال :اب گرفتن مزرعه و خواب دهقان ، نوبخت راه اهن برد

راه اهن قزوین استارا یک پروژه بین المللی هست که احداث ان ربطی به مسولان محلی ندارد همانطور که خطوط لوله گاز سراسری و فیبر نوری و...از این مکسیر گذشته اند.و روسها قبل از انقلاب برای رسین به بنادر جنوبی ایران این راه اهن را تا استارا کشانده اند.دلیل ان هم فاصله کمتر عبور از کرانه های هموار دریای خزر و پستی بلندیهای کمتر هست و الان هم مسئولان اذبایجان به صورت جدی به دنبال ان هستند . راه اهن اردبیل اما از ده سال قبل و با روی کار امدن استاندار سابق اردبیل محمود احمدینژاد و وزرات نیکژاد وبا اهداف قومی قبیله ای به صورت کاملا غیر اقتصادی اجرا شده هست و به قول نماینده سابق اردبیل اینها را باید در تونلهای ریزش کرده مسیر میانه به خاطر خیانت به کشور زندانی کرد. اینها حتی از هول نیمه تمام ماندن نیتشان مسیر را برعکس از سمت اردبیل اجرا کرده اند تا دولتهای بعد را در عمل انجام شده قرار بدهند.هر چند بعید به نظر میرسد قطعه رشت استارای این مسیر احداث شود . به خاطر تعطیل نشدن بندر انزلی مسئولان گیلانی هم علاقه ای به احداث این مسیر ندارند.
ارسال نظر