تازه ترین مطالب



پربیننده ترین مطالب

کد مطلب: 26232
تاریخ انتشار: پ, 1395/10/09 - 16:29
ساکنان شمال استان اردبیل از بی‌توجهی متولیان به جاده ارتباطی اردبیل – مغان با توجه به آمار بالای تصادفات انتقاد کرده و این جاده را قتلگاه می‌نامند.

به گزارش آران مغان، یکی از اهالی شهرستان بیله سوار صبح امروز گفت: راه ارتباطی اردبیل – بیله سوار به عنوان تنها جاده بین‌المللی استان استاندارد نبوده و موجب گلایه اهالی شده است.

کریم حجتی اضافه کرد: روزانه صدها خودرو سنگین بین‌المللی برای صادرات و واردات و هزاران خودرو سبک خارجی و داخلی در این مسیر تردد می‌کنند، حال آنکه دو باند آن سالم و قابل تردد نیست.

وی با بیان اینکه برخی نقاط موجود در این راه باید حذف شود، تصریح کرد: از روستای برک چایی تا شهر رضی وضعیت راه غیر قابل تردد است و متولیان اگر نمی‌خواهند بزرگراه قفقاز را به پایان برسانند، حداقل یک راه عادی استاندارد ایجاد کنند.

شهروند دیگری از مغان اظهار داشت: راه ارتباطی اردبیل – مغان که جمعیت چند صد هزار نفری شمال استان را به اردبیل متصل می‌کند، در بعضی نقاط در حد و اندازه یک راه روستایی هم مناسب و استاندارد نیست.

مهدی ثنایی تصریح کرد: شهرستان‌های گرمی، بیله سوار و پارس‌آباد سال‌ها است از نبود یک راه ایمن رنج می برند و این در حالی است که عمده پروژه‌های راهسازی به مرکز، شرق، غرب و جنوب استان اختصاص یافته و خبری از شمال استان نیست.

خاطرنشان می‌سازد بزرگراه قفقاز اوایل سال 1392 فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و پس از آن زیر سایه غفلت و کوتاهی متولیان، راکد مانده و اعتباری برای ادامه آن تخصیص نمی‌یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد

 

 

دیدگاه‌ها

دشت مغان در شمالی ترین نقطه ایران قرار دارد اگر در زمان اتحاد شوروی بود شاید یک راه عادی جواب می داد ولی الان دشت مغان دروازه استان اردبیل شده وجود گمرک بیله سوارو اصلاندوز و عبور مرور خودروی آذربایجان به نخجوان و بالعکس ,تریلرهای ترانزیتی از اروپا به اذربایجان از خاک ایران و هزاران مسافر از شهرهای تبریز اردبیل مشکین شهر اهر اصلاندوز کلیبر جلفا وارد پارس اباد و بیله سوار می شوند با این دلایل آیا مسئولین راه و استان به این امتیازات منطقه توجه ندارند .سوای از ان منطقه کشاورزی و دامداری و کوچ عشایر و حمل و نقل محصولات کشاورزی باعث شده جاده 8متری اردبیل به پارس اباد و بیله سوار به پارس اباد و اردبیل و گرمی به قتلگاه تبدیل شود.نقاط حادثه خیز پیچ های تند بدون اصلاح دست انداز های متعدد و بیشماراز دلایل تصادفات جاده ای است .تخصیص اعتبار به این منطقه صورت نگرفت در سفر اخیر نوبخت به اردبیل چراکه تنها نماینده ما اقای شکور نماینده محترم دولت را همارهی نکردند تاکنون علتش معلوم نیست .شهرهای دیگر اردبیل از نظر بودجه جاده های ارتباطی اشباع شدند ولی مغان با این اوصاف بالا بی پول ماند و باید هنوز بفکر چاپخانه بزرگی باشیم تا جوابگوی آکهی مجالس ترحیم مردم مغان باشد .

متولیش خوابه چهار سال بعد بیدار میشه

باسلام بیشتر هزینه های موجود درراهسازی متعلق به عملیات خاکی پروژه می باشد وبا عنایت به هموار و دشت بودن جاده مغان به اردبیل در بیشتر طول مسیر، هزینه هی اجرایی به مراتب کمتر از سایر مناطق استان و جده های صعب العبور آن می باشد، بنده به نوبه خود یکی از مهمترین عوامل دخیل در تعریض جاده های مغان را عدم شناخت حق و حقوق از سوی مسئولین زیربط و عدم احساس مسئولیت از جانب عوامل ذیربط میدانم... به قول مولایمان علی(ع): «افراد ضعیف و ناتوان، هرگز نمى توانند ستم را از خود دور کنند و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید» (لاَیَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ! وَ لاَیُدْرَکُ الْحَقُّ إِلاّ بِالْجِدِّ). از جمله «لایُدْرَکَ الْحَقُّ إلاّ بالْجِدِّ» به خوبى استفاده مى شود که حقّ گرفتنى است، نه دادنى... مااز مسئولان خالصانه وعاجزانه خواستاررسیدگی هستیم فقط همین...((مبادا که روزی یکی از حادثه دیدگان این جاده ی قتلگاه، من و تو باشیم دوست من...))

اگه یه سرمایه گذاردرست حسابی درای منطقه یه شرکت تولیدی یاکارخانه راه بیندازه فکرنکنم دولت ازدوبانده کرده جاده ها دریغ ورزدنزدیک به ۲۰روستای همین گرمی به جهت شیرآلات قهرمان آب وگاز دادند تقریبا ۷۰٪راه ارتباطی ازاستان تا همون جا امن وراحت شده٬ حالا چرا دولت محترم درفکر توجه بیشتر به این مناطق نمی باشد ازدوحالت خارج نیست ؛ یا تسهیلات لازم جهت دوبانده کردن را مقرون به صرفه نمیداند یاهزینه بیشتر درنقاط مرزی رابدلایل مختلف صلاح نمیداند

اين قتل كاه كي دوبانده ميشه آقاي فرماندار محترم جاده مغان و اردبيل را با مسولين منطقه پيگري كنيد
ارسال نظر