تازه ترین مطالب



پربیننده ترین مطالب

کد مطلب: 26073
تاریخ انتشار: س, 1395/09/23 - 14:59
12 سال چشم انتظاری اردبیلی‌ها برای شنیدن سوت قطار؛
آقای نوبخت! نکند باز هم آش و کاسه همان باشد
مردم استان اردبیل امیدوارند که سفر این بار این معاون رئیس جمهور که برای بازدید از راه آهن به اردبیل می‌آید، داستانش نشود آن حکایت سعدی که "به لطف و سخن گرم‎رو مرد بود، ولی دیگدانش عجب سرد بود".

به گزارش آران مغان به نقل از سبلان‌ما؛ قرار است نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفری قریب الوقوع به اردبیل بیاید تا از پروژه راه‌آهنی بازدید کند که سالها است مورد بی‌مهری دولتی‌ها است و حتی وعده رئیس دولت تدبیر و امید هم نتوانست کاری را از پیش ببرد .

در این بین مردم استان اردبیل امیدوارند که سفر این باراین معاون رئیس جمهور داستانش نشود آن حکایت سعدی که "به لطف و سخن گرم‎رو مرد بود ...ولی دیگدانش عجب سرد بود".

البته برخی از ناظران معتقد هستند حضور این روزهای نوبخت در آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل و سرکشی به پروژه های نیمه تمام راه آهن و دادن وعده هایی برای تسریع در اجرایی شدن این پروژه ها تلاشی برای دست پر نشان دادن وزیر راه در روز استیضاح آن‌هم پس از آن فاجعه تلخ  قطار تبریز –مشهد  است.

از سوی دیگر عده ای بر این باورند که پس از این حادثه مصیبت بار دولت بی توجهی ها به حوزه حمل و نقل ریلی را جبران و به صورت ویژه خواسته های به حق اهالی خطه آذربایجان ایران اسلامی را در توجه به توسعه زیرساخت ها جامه عمل بپوشاند، مطلبی که صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم به اذعان دارد .

بدری در سخنانی گفته است بسیاری از مردم استان اردبیل اختصاص بودجه قابل توجه به راه‌آهن گیلان در عین  کم‌توجهی دولت به راه‌آهن اردبیل را حاصل نگاه غیرمنصفانه نوبخت به پروژه‌های عمرانی در دست اجرای کشور می‌دانند که امید است این سفرنوبخت به اردبیل  به نفع پروژه راه‌آهن تمام شود..

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح دارد تنها مشکل پروژه راه آهن اردبیل میانه کمبود اعتبارات دولتی و فاینانس خارجی است و اتمام یک هزار میلیارد تومان اعتبارلازم دارد.

از سال 83 عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - میانه با پیشرفت لاک‌پشت‌وار و تخصیص قطره‌چکانی اعتبار پیشرفت آنچنانی نداشت و در حال حاضر نیز خط‌ آهن از میانه تا اردبیل به طول 170 کیلومتر یکی از مسیرهای سخت از نظر توپوگرافی برای اجرا است؛ در این مسیراز 23 کیلومتر تونل 17 کیلومتر احداث شده و حدود 7 کیلومتر پل بزرگ در این مسیر احداث خواهد شد‌ .

طبق آمار اعلامی برای راه آهن اردبیل تخصیص یک هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال 96 پیش بینی شده  و این پروژه هم اکنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد

 

 

ارسال نظر